Reklamation ICAs egna varor

Reklamera

Vi värdesätter hög kvalitet och vill att du alltid ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Du har därför alltid rätt att reklamera en vara som inte uppfyller rätt kvalitet.

Hur gör jag en reklamation?

Om det står ICA på varan

Om det står ICA på varan är det en vara som vår kundservice kan hantera. 

Vår hjälprobot kan helt och hållet hantera dom vanligaste reklamationerna eller ta emot och skicka in ditt ärende till vår kundservice. För att göra en reklamation behöver vi ha information om din vara.

Exempel på information vi behöver: 

  • Streckkod 
  • Bäst-före-datum
  • Batchkod/produktionskod
  • Anledning till reklamation
  • Pris

Annan information kan efterfrågas beroende på produkt och anledning till reklamation

Du har även möjlighet att gå till butik eller kontakta vår kundservice. Kom ihåg att ta med dig kvitto om du går till butik.

Om det är ett annat varumärke

Om det inte står ICA på varan behöver du kontakta leverantören på dom kontaktuppgifter som finns på förpackningen eller gå tillbaka till butiken med varan. 

Vill du reklamera en av Apotek Hjärtats varor behöver du kontakta deras kundservice.

Bli Stammis för snabbare hantering

Som stammis har du möjlighet att snabbare kunna få eventuell ersättning. Den kommer in på ditt bonuskonto inom 3-5 dagar som stammis. Om du inte är det kan du bli stammis nu, annars kan det ta upp till 14 dagar att få din ersättning.